Κωστάρτσα 2008
 

Εάν θέλετε να γράψετε στο βιβλίο επισκεπτών πατήστε εδώ
Επξστροφή στο μαγευτικό σταυροδρόμι-πατήστε εδώ

 

Εάλω η Πόλις

Κωνσταντινούπολη 2008
Εντυπώσεις από μια εκδρομή
***
Η Κωνσταντινούπολη χτίστηκε στα ερείπια
της αρχαίας πόλης του Βυζαντίου (667 π.Χ) αποικίας των Μεγαρέων και Αθηναίων.
Ιδρύθηκε το 524-537 μ.Χ από τον Ρωμαίο Αυτοκράτορα Κωνσταντίνο το Μέγα
και τον μετέπειτα..."
Ά γ ι ο" της Χριστιανικής Θρησκείας,
ως η Ανατολική Πρωτεύουσα της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.

***

Konstantinoupoli 001.jpg (1209192 bytes)

7 Μαρτίου 2008 - Γέφυρα του Έβρου

Στο Τουρκικό Τελωνείο του Έβρου o έλεγχος των αποσκευών είναι σχεδόν τυπικός.
Τα μόνα πράγματα των οποίων  απαγορεύεται
η εισαγωγή στην Τουρκία είναι τα Βιβλία
.
Ιδιαίτερα αν αυτά προορίζονται για το Πατριαρχείο !.

Προς το παρόν στη φίλη γειτονική χώρα απαγορεύεται ρητά
η ελεύθερη διακίνηση των Ιδεών !.

 

Το Οικουμενικό Πατριαρχείο

 

Την επόμενη της Άλωσης ο Μωάμεθ ο Β'
παρέχει προνόμια στον Πατριάρχη Γεννάδιο Β' Σχολάριο. 


Οι υποτελείς στην Υψηλή Πύλη χριστιανοί είχαν λοιπόν νομικά κατοχυρωμένο το δικαίωμα της υπάρξεως,
 της θρησκευτικής πίστεως, της χριστιανικής παιδείας και της ελευθερίας της λατρείας,
με την υποχρέωση βεβαίως της αναγνωρίσεως του καθεστώτος και της καταβολής των επιβαλλόμενων φόρων. 
Το Οικουμενικό Πατριαρχείο ανέλαβε την φροντίδα για την εποπτεία,
την οργάνωση και την λειτουργία των χριστιανικών κοινοτήτων,
όπως επίσης και σημαντικές αρμοδιότητες για διοικητικές, αστικές, ποινικές
και εκπαιδευτικές, υποθέσεις των χριστιανών του οθωμανικού κράτους. 
Αυτά ίσχυαν υπό τον όρο βεβαίως ότι θα αναλάμβανε την ευθύνη για τον έλεγχο της μη τηρήσεως
από τους χριστιανούς των νομικών τους υποχρεώσεων έναντι της Υψηλής Πύλης.

http://www.cmkon.org/Patriarchate.htm

***

Τις ημέρες εκείνες 29 Μαΐου 1453, εντός αλλά και εκτός των τειχών της Πόλης υπήρχαν
χιλιάδες μοναχοί οι οποίοι απέφυγαν επιμελώς να υποστηρίξουν
ενεργώς την άμυνα της Πόλης.
Ο Αγώνας ήταν βεβαίως άνισος, το ίδιο πίστευε και ο
Κωνσταντίνος Παλαιολόγος
ο οποίος όμως δε λιποψύχησε και έπεσε
στην Πύλη του Ρωμανού μαζί με τον τελευταίο του στρατιώτη.
Αυτά για την Ιστορική αλήθεια και μόνο
η οποία επιμελώς αποκρύπτεται από τον Ελληνικό Λαό, ενώ συγχρόνως καλλιεργείται
η μισαλλοδοξία και το μίσος μεταξύ των δύο λαών
με τους θρύλους της Μεγάλης Ιδέας, του Κρυφού Σκολειού  και άλλων παρόμοιων μύθων
που στην εποχή μας δεν έχουν πλέον κανένα νόημα.

***
Σε μια ανάλογη περίπτωση, στα 1973 όταν οι σχέσεις
Ελλάδος Τουρκίας ήταν
οξυμμένες
και τα μαύρα σύννεφα του πολέμου φάνηκαν προς στιγμήν στον ορίζοντα,
οι καλόγεροι του Αγίου Όρους συγκεντρώθηκαν στις Καρυές
και ζήτησαν να ενταχθούν στον Ελληνικό Στρατό στη γενομένη τότε επιστράτευση.
 

 

Konstantinoupoli 006.jpg (1364864 bytes) Konstantinoupoli 007.jpg (221577 bytes)

Το εσωτερικό του ναού  του Πατριαρχείου
αφιερωμένο στον Άγιο Γεώργιο

Η Πύλη του Πατριαρχείου όπου οι Οθωμανοί κρέμασαν τον Πατριάρχη  Γρηγόριο τον Πέμπτο στα 1821 Εις ανάμνηση, έκτοτε παραμένει κλειστή.

Ο Ελληνισμός της Πόλης ύστερα από τους
διωγμούς του 1955 έχει δραματικά συρρικνωθεί
και το Οικουμενικό Πατριαρχείο περνά δύσκολες μέρες.
Η Εκκλησιαστική Σχολή της Χάλκης από το 1971 παραμένει κλειστή.
Στην Τουρκία υπάρχει μια ιδιόμορφη
"Δημοκρατία" ισλαμικού τύπου όπου κυριαρχούν
ο
έντονος θρησκευτικός φανατισμός και o ανθελληνισμός,
δεδομένου ότι για το Τουρκικό Θρησκευτικό αλλά και Πολιτικό κατεστημένο:
Ό,τι Ελληνικόν ... και Χριστιανικόν !

Konstantinoupoli 009.jpg (1502061 bytes)
Η Μεγάλη του Γένους Σχολή - Σήμερα λειτουργεί ως Ελληνικό Σχολείο

Η Μεγάλη του Γένους Σχολή (τουρκικά: Fener Rum Erkek Lisesi) είναι
το αρχαιότερο εκπαιδευτικό ίδρυμα της Κωνσταντινούπολης.
Ιδρύθηκε το 1454, όταν ο Πατριάρχης Γεννάδιος Σχολάριος κάλεσε τον φιλόσοφο Ματθαίο Καμαριώτη και του
ανέθεσε να ανασυγκροτήσει την Πατριαρχική Ακαδημία, που είχε διαλυθεί στις παραμονές της Άλωσης.
Το ίδρυμα αυτό αποτέλεσε τον πρόδρομο της Μεγάλης του Γένους Σχολής.

Από το 1454 λειτουργεί σχεδόν αδιαλείπτως, παρέχοντας υψηλού επιπέδου μόρφωση
στους Έλληνες και όχι μόνο μαθητές της.
Μεταξύ των αποφοίτων της περιλαμβάνονται οι γόνοι των διαπρεπών Φαναριώτικων οικογενειών, πλήθος πατριαρχών και Ορθοδόξων Ιεραρχών,
υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι της Υψηλής Πύλης (ακόμη και Τούρκοι)
μέχρι και πολιτικοί του Νέου Ελληνικού κράτους.
Σήμερα λειτουργεί ως σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Στα 500 χρόνια λειτουργίας του άλλαξε αρκετές φορές έδρα.
Αρχικά λειτουργούσε εντός του Πατριαρχείου, που την εποχή εκείνη στεγαζόταν
στο ναό των Αποστόλων και στην Παμμακάριστο.
 Κατά καιρούς λειτούργησε σε διάφορες οικίες στο Φανάρι ή στα χωριά του Βοσπόρου.
Επί πατριαρχίας Ιωακείμ Γ' αποφασίστηκε η ανέγερση μεγαλοπρεπούς κτιρίου,
 κοντά στην έδρα του Πατριαρχείου, που θα φιλοξενούσε τη Σχολή.
Υπό τη διεύθυνση του Έλληνα αρχιτέκτονα Κωνσταντίνου Δημάδη
οι εργασίες ολοκληρώθηκαν μέσα σε μια διετία (1881-1883).
Η κατασκευή του κόστισε 17.210 Οθωμανικές λίρες και το κτηριακό συγκρότημα
αποτελεί σήμα κατατεθέν του Κερατίου κόλπου,
σύμβολο της χρυσής περιόδου του Ελληνισμού της Πόλης.
Αποκαλείται δε συχνά από τους ντόπιους Κόκκινο Κάστρο ή Κόκκινο Σχολείο λόγω του χαρακτηριστικού σχεδίου και χρώματός του.

Ανακτήθηκε από "http://el.wikipedia.org/wiki/

 

Στη Σκιά του Πατριαρχείου και της Μεγάλης του Γένους Σχολής

Konstantinoupoli 019.jpg (1552734 bytes)

Αγαπημένοι φίλοι από τη Θεσσαλονίκη  στην παραλία του Κεράτιου Κόλπου.

Η Παναγία των Βλαχερνών

Παναγία των Βλαχερνών -Είσοδος

Το εσωτερικό του Ναού

...και ο Ακάθιστος Ύμνος

626 μΧ
H Ιστορία και O Θρύλος

Η Ιστορία


Ο Αυτοκράτορας του Βυζαντίου Ηράκλειος πολεμούσε τους Πέρσες στις Ανατολικές Επαρχίες.
Οι Άβαροι μαζί με Σλάβους και Βούλγαρους πολυορκούσαν την Πόλη.
Μεγάλη στρατιά των Περσών συμμάχων των Αβάρων, υπό τον Σαρβαραζά
στρατοπέδευε στη Χαλκηδόνα. Ο στόλος των Αβάρων είχε κατακλείσει τον Κεράτιο κόλπο.
Άβαροι και Πέρσες ετοίμαζαν τη μεγάλη επίθεση για την κατάληψη της Πόλης.

Στην πολιορκημένη Πόλη ο μάγιστρος Βώνος επιθεωρούσε τον στρατό και τις οχυρώσεις
ενώ ο πατριάρχης Σέργιος, κρατώντας την εικόνα της Θεοτόκου,
περιφερόταν στα τείχη εμψυχώνοντας τους μαχητές.
 Οι επιθέσεις των πολιορκητών συνεχίστηκαν, χωρίς όμως αποτέλεσμα.
Ο μάγιστρος Βώνος ζήτησε και πάλι συνθηκολόγηση από τον Χαγάνο,
αλλά αυτός απάντησε ότι απαιτούσε να του παραδώσουν την πόλη
και οι πολίτες θα ήταν ελεύθεροι να φύγουν με ό,τι θα μπορούσε ο καθένας να πάρει μαζί του.
Αν δεν το έκαναν όμως, δεν έπρεπε να περιμένουν το έλεός του.
 Θα γλίτωναν μόνο αν γίνονταν πουλιά και πετούσαν ψηλά ή ψάρια και έφευγαν κολυμπώντας.

H κατάσταση ήταν ανησυχητική αλλά όχι απελπιστική ως τις 6 Αυγούστου,
οπότε οι Αβαροι κατέλαβαν την εκκλησία των Βλαχερνών και οχυρώθηκαν μέσα σε αυτήν.
Ωστόσο ο Βώνος έμαθε το πώς οι Αβαροι θα έρχονταν σε συνεννόηση
με τους Πέρσες για να επιτύχουν συντονισμένη επίθεση και αντί για τους Αβάρους
στις 7 Αυγούστου άναψε ο ίδιος τις συνθηματικές φωτιές στην άκρη των θαλασσίων τειχών
παρασύροντας τον αβαρικό στόλο που βρισκόταν στον Κεράτιο κόλπο να επιτεθεί χωρίς λόγο.
Αποτέλεσμα: όλος ο στόλος των Αβάρων βυθίστηκε από τον βυζαντινό στόλο συμπεριλαμβανομένων
και των μονόξυλων που μετέφεραν μυστικά 4.000 Πέρσες.
Ο Χαγάνος θυμωμένος για το λάθος που είχαν κάνει οι άνδρες του έσφαξε τους επιζήσαντες
και έλυσε την πολιορκία.
Ο Σαρβαραζάς βλέποντας τις εξελίξεις μάζεψε τον στρατό του και πήρε τον δρόμο της επιστροφής.

Μετά την αποχώρηση Αβάρων και Περσών Ο Λαός συγκεντρώθηκε στην Παναγία των Βλαχερνών
και έψαλε για πρώτη φορά τον Ακάθιστο ϋμνο !

Αυτά από τον Παπαρηγόπουλο με επιμέλεια της Φιλολόγου-Ιστορικού Ιωάννας Ζούλα
http://tovima.dolnet.gr/print.php?e=B&f=13893&m=Y08&aa=1

Και ο Θρύλος
Κατά τη διάρκεια της πολιορκίας ο Λαός συγκεντρώθηκε στη Παναγία των Βλαχερνών
και εδώ ακούστηκε για πρώτη φορά ο Ακάθιστος Ύμνος.
Λέγεται πως τότε με τη βοήθεια της Παναγίας, σηκώθηκε μεγάλη τρικυμία στον Κεράτιο
η οποία κατάστρεψε το στόλο των Αβάρων ! 

Ο Ακάθιστος Ύμνος
Στη δεξιά φωτογραφία, στην εντοιχισμένη μαρμάρινη πλάκα
στη μετώπη του αγιάσματος της Παναγίας των Βλαχερνών αναγράφεται ο Ακάθιστος Ύμνος,
το αριστούργημα της Βυζαντινής υμνολογίας.

Αγιά - Σοφιά ... το Μέγα Μοναστήρι

Ο Θρίαμβος της Βυζαντινής Αρχιτεκτονικής
Ανθέμιος και Ισίδωρος εποίησαν !.

Οι Ανθέμιος και Ισίδωρος Μαθηματικοί και Αρχιτέκτονες και οι δύο, έλυσαν ένα πολύ δύσκολο
για την εποχή τους (530 μ.Χ) κατασκευαστικό πρόβλημα :
"
τη στήριξη μεγάλου σφαιρικού θόλου σε τετράγωνη βάση".
Το κύριο μέλημα των αρχιτεκτόνων ήταν να υποκρύψουν και να εξαφανίσουν τα όργανα στηρίξεως.
Τα μεγάλα τόξα υποβαστάζουν τον τρούλο ωστόσο είναι αόρατα,
οι πεσσοί που υποβαστάζουν τα τόξα έχουν απαλειφθεί.
Αυτοί οι γιγαντιαίοι στύλοι, που η περίμετρος της βάσης τους ξεπερνάει τα 40 μέτρα και το εμβαδόν της
τα 100 τετρ. μέτρα, έχουν καταστεί οπτικώς ανύπαρκτοι.
Δεδομένου ότι στην εποχή τους δεν ήταν γνωστό το οπλισμένο σκυρόδεμα και τα
κατασκευαστικά υλικά ήταν πολύ απλά (πέτρες μάρμαρα και τούβλα) το κατόρθωμα υπήρξε μεγαλειώδες.
Φαίνεται πως ο Ισίδωρος στήριξε τη μελέτη του στις πραγματείες
του Μέγιστου των Ελλήνων Μαθηματικών και Μηχανικού, του Αρχιμήδη, τις οποίες
πολύ καλά γνώριζε αφού αυτός επιμελήθηκε της έκδοσης των απάντων του Αρχιμήδη στην εποχή του.

Ο Ναός εγκαινιάσθηκε από τον Αυτοκράτορα Ιουστινιανό το 537 μ Χ.

Είκοσι χρόνια μετά τα εγκαίνια,
κατά τη διάρκεια του μεγάλου σεισμού στα 557, ο τρούλος έπεσε.
Την επισκευή ανέλαβε ο Ισίδωρος ο νεότερος, ανιψιός
τ
ου πρώτου αρχιτέκτονα,
ο οποίος βελτίωσε σημαντικά τη στήριξη
.
Η αντισεισμική θωράκιση του κτιρίου οφείλεται, σύμφωνα με σύγχρονες μελέτες,
στην εξειδικευμένη επεξεργασία των δομικών υλικών (τούβλων)
τα οποία είναι πορώδη και απορροφούν του κραδασμούς
και στο συνδετικό υλικό.
 
***
Ο Ναός θεωρείται έκτοτε ως ο Παρθενώνας του Ορθοδόξου Χριστιανικού Δόγματος.

Ο Ναός υπέστη δύο αλλεπάλληλες καταστροφές.
Η μεγαλύτερη καταστροφή του προκλήθηκε το 1204 με την άλωση της Κωνσταντινούπολης
από τους σταυροφόρους της Δ/ Σταυροφορίας,
οι οποίοι τον λεηλάτησαν κυριολεκτικά και εν συνεχεία τον μετέτρεψαν σε λατινική εκκλησία
και το 1453, όταν οι Οθωμανοί άλωσαν την Πόλη
και μετέτρεψαν τη χριστιανική βασιλική σε ισλαμικό τέμενος.

*

Το 1935 η τουρκική κυβέρνηση μετέτρεψε το Ναό σε Μουσείο.

Τόσο ψηλά δεν μπόρεσε να φτάσει η Θρησκευτική εξαλλοσύνη, η εμπάθεια και το μίσος του Ισλαμ...


 

Η Πτώση της Πόλης

Το αποτύπωμα του πέλματος του αλόγου του Μωάμεθ και η σπαθιά του Πορθητή
Ο Θρύλος, σύμβολο της βαρβαρότητας που ακολούθησε.

 

Μόνο οι απρόσιτες ελάχιστες τοιχογραφίες έμειναν αλώβητες

Τα ελάχιστα εναπομείναντα ημικατεστραμμένα ψηφιδωτά του Ναού

Κωνσταντίνος Θ ο Μονομάχος και η   Αυγούστα Ζωή

Η Παναγία Ο Χριστός και ο Ιωάννης ο Πρόδρομος

Ο Ιουστινιανός προσφέρει την Αγιά-Σοφιά κι ο Κωνσταντίνος την Πόλη

 

Στα υπολείμματα αυτών των υπέροχων μωσαϊκών, τα οποία
ήλθαν στο φως χάρις στις δραστήριες ενέργειες της
UNESCO, η οποία έχει αναλάβει
τη συντήρηση της Αγίας Σοφίας, μπορεί ο επισκέπτης να θαυμάσει
την αποθέωση της  Βυζαντινής καλλιτεχνικής δημιουργίας του ψηφιδωτού.
Στην κεντρική εικόνα οι ψηφίδες έχουν μοριακές σχεδόν διαστάσεις και η εικόνα
έχει την απαράμιλλη μορφή ενός αξεπέραστου ζωγραφικού πίνακα.

Konstantinoupoli 163-1.jpg (76658 bytes)

Το Μπλέ Τζαμί όπως φαίνεται από την Αγια - Σοφιά

Το Μπλε Τζαμί χτίστηκε επί Σουλτάνου Αχμέτ του Α' στα 1609-16 μ Χ.
Τα υπερβολικά πολυτελή σχέδια του αυτοκρατορικού αρχιτέκτονα Μεχμέτ Αγά, στόχο τους είχαν
να αντιπαρατεθούν με την κολοσσιαία αυτή δημιουργία, στο μεγαλείο
της Αγιά - Σοφιάς, και να εξυψώσουν το ηθικό του λαού μιας αυτοκρατορίας που την εποχή εκείνη κατέρρεε.
Χαρακτηριστικά είναι τα λόγια της Τούρκικής καταγωγής  Ξεναγού μας
όταν ευρισκόμενοι στο εσωτερικό του Τεμένους  θαυμάζαμε
τα περίτεχνα αραβουργήματα  του εσωτερικού διακόσμου:
" Αυτά που εδώ θαυμάζετε δεν είναι τίποτα μπροστά σ' αυτό που θ' αντικρίσετε όταν σε λίγο
 θα επισκεφτούμε την την Αγιά - Σοφιά"!

 

Η Βασιλική Κινστέρνα - Υπόγειο Υδραγωγείο για τις ανάγκες της Αγιά-Σοφιάς και του Μεγάλου Παλατιού

Ένα από τα ωραιότερα  δείγματα της Βυζαντινής αρχιτεκτονικής.
Είναι το πιο ασυνήθιστο αξιοθέατο της Πόλης.
Έναν αιώνα μετά την άλωση και οι Οθωμανοί δεν είχαν αντιληφθεί την ύπαρξή της.
Έγινε αντιληπτή όταν οι κάτοικοι της περιοχής άρχισαν να ανοίγουν
στα σπίτια τους πηγάδια για να αντλούν το νερό.

 

 Ιππόδρομος

Ο Οβελίσκος του Μεγάλου Θεοδοσίου και ο στύλος των όφεων Ο Οβελίσκος μεταφέρθηκε από την Αίγυπτο

Ρωμαϊκή επιγραφή στη βάση του Οβελίσκου.

Ο Ιππόδρομος θεμελιώθηκε από τον αυτοκράτορα Σεπτίμιο Σεβήρο όταν προσπάθησε
να ξαναχτίσει την Πόλη που προηγουμένως ο ίδιος είχε καταστρέψει.
Επί Μεγάλου Κωνσταντίνου επεκτάθηκε και διακοσμήθηκε με τον Αιγυπτιακό Οβελίσκο,
τη στήλη των όφεων (κλεμμένη από τους Δελφούς) και τα τρία  οριχάλκινα άλογα
που αφαίρεσαν  οι Ενετοί κατά την άλωση στα 1204, τα οποία μέχρι σήμερα
κοσμούν τη μετώπη του Αγίου Μάρκου στη Βενετία.

Στη βάση του οβελίσκου υπάρχει ανάγλυφη αναπαράσταση με τον αυτοκράτορα
Μεγάλο Θεοδόσιο και την οικογένειά του, έτοιμο να στεφανώσει το νικητή κάποιας αρματοδρομίας.
(Πρέπει εδώ να σημειώσουμε πως ο Ρωμαίος αυτοκράτορας Θεοδόσιος
|
και αργότερα Μέγας, ήταν αυτός που στον
Ιπποδρόμιο της Θεσσαλονίκης στα 389 μΧ κατέσφαξε, κατ' άλλους 6000,
κατ' άλλους 15000 Θεσσαλονικείς αμάχους,
κατά τη διάρκεια λαϊκής εξέγερσης όπου σκοτώθηκε ένας δικός του εκατόνταρχος.
Το έγκλημα παραγράφτηκε από το ιερατείο γιατί ο Θεοδόσιος για τους δικούς του προφανείς λόγους,
υπήρξε υπέρμαχος του Χριστιανισμού και απηνής διώκτης της αρχαίας θρησκείας !.
 
Στις 27 Φεβρουαρίου του 380 αναγνώρισε τον Χριστιανισμό ως την επίσημη θρησκεία της αυτοκρατορίας.
 Στις 21 Δεκεμβρίου του 382 απαγόρευσε με ποινή θανάτου και δήμευση της περιουσίας των ενόχων Εθνικών
(που χαρακτηρίζονται «παράφρονες» και «ιερόσυλοι»),
κάθε μορφή θυσίας, μαντικής, ψαλμωδιών προς τιμή των Θεών ή τις απλές επισκέψεις σε αρχαίους Ναούς
Σ
τις 8 Νοεμβρίου του 392 έθεσε εκτός νόμου όλες τις αρχαίες θρησκείες)

Και για να μη λησμονήσουμε τον άλλο μεγάλο προστάτη του Ιερατείου τον Ιουστινιανό του οποίου
ο στρατηγός Βελισάριος κατά τη διάρκεια της Στάσης του Νίκα κατέσφαξε 30000
εγκλωβισμένους στον Ιππόδρομο καταστέλλοντας την εξέ
γερση.
Υπάρχει επί πλέον στον Ιππόδρομο, ένας ακόμη Οβελίσκος αναφερόμενος στον Κωνσταντίνο τον Πορφυρογέννητο,
ημικατεστραμμένος από την οργή των γενίτσαρων που έκαναν πάνω του επίδειξη της δύναμής τους.
Να μη λησμονήσουμε όμως και τον άλλο Μεγάλο, τον ιδρυτή της Κωνσταντινούπολης.
Αυτόν ως ανταμοιβή για τα εγκλήματά του το Ιερατείο
τον κατέταξε μεταξύ των Αγίων !

Άποψη της Πόλης από τη γέφυρα του Γαλατά. Δεσπόζει η Αγια-Σοφιά. Αριστερά ο Ναός της Αγίας Ειρήνης

Ένας περίπατος στην Πόλη.

Ο Κεράτιος Κόλπος, η Γέφυρα του Γαλατά, οι ερασιτέχνες ψαράδες, και ο Βενετσιάνικος Πύργος του Πέραν

 

Ελληνική κατοικία στο Πέραν !

Οι εγκαταλειφθείσες κατοικίες των Ελλήνων της Πόλης
μετά τους διωγμούς του 55 και του 73 καταρρέουν.
Η μόνη συμβολή του Ελληνικού Κράτους στους αγώνες των διωχθέντων
ήταν να μη τους αναγνωρίσει την Ελληνική Ιθαγένεια
ώστε ως Τούρκοι πολίτες να διεκδικήσουν κάποτε τις περιουσίες τους.
Πέραν αυτού ουδέν !

***
Η Καθημερινή ζωή στην Πόλη

Η Μεγάλη Αγορά (Καπαλί Τσαρσί)

 

Το Υδραγωγείο του Ουάλη διασχίζει τη Λεωφόρο Ατατούρκ

Ψαρεύοντας στη Γέφυρα

Το Γενί Τζαμί και η Αγιά Σοφιά απο τη Γεύρα του Γαλατά

 

                    Πανεπιστήμιο στο  Πέραν (Φιλοσοφική Σχολή)                 

Υπαίθριο Στιλβωτήριο πολυτελείας + Κεμαλ Ατατούρκ !

         Γύρος χωρίς πήτα ή σουβλάκι,το σουβλάκι είναι ελληνική κατάκτηση ! 

Περίπλους στις ακτές του Βοσπόρου

Ανάκτορα Τούρκων πασάδων σε στυλ baroque και σύγχρονα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια στις ακρογιαλιές του Βοσπόρου.

Κατοικίες στις ακτές του Βοσπόρου.

Επίδειξη χλιδής της Τουρκικής Αστικής Τάξης (Bourgeoisie) σε μια χώρα όπου ο μέσος μηνιαίος μισθός δεν ξεπερνά τα 300 Ευρώ.

 

Ερείπια των τεχών της Πόλης  όπου και η Κερκόπορτα, η οποία "ξεχάστηκε ανοικτή" και πέρασαν οι Τούρκοι.

 

Fundamentalism Turque

La Turquie dechiree entre l’Etat islamique et le fondamentalisme laic

ROME, Mardi 3 juillet 2007 (ZENIT.org) – A l’approche de l’echeance electorale du 22 juillet,
la Turquie semble osciller entre l’Etat islamique a l’iranienne ou le renforcement d’un
fondamentalisme laic sans garantie pour la securite des minorites.
C’est ce qu’explique l’archeveque de Smyrne, Mgr Ruggero Franceschini, dans
le dernier numero du magazine « Oasis » (juin 2007).« Oasis » a ete cree par le cardinal Angelo Scola, patriarche de Venise.
Le magazine est realise grace a un comite scientifique international, qui s’interesse essentiellement aux pays musulmans
et dont l’objectif est de soutenir les minorites chretiennes dans ces pays, en restant ouvert au dialogue avec l’islam.
L’archeveque de Smyrne denonce les foyers de violence presents dans la societe turque
et affirme que derriere ces actes de violence et l’assassinat de chretiens en Turquie,
se cache « une culture d’exaltation de la race, et une fausse conception de la laicite »...

Απόδοση στα Ελληνικά

ROME : Τρίτη 3 Ιουλίου 2007 (ZENIT.org) Εν αναμονή των εκλογών της 22 Ιουλίου,
η Τουρκία μοιάζει να ταλαντεύεται μεταξύ μιας ισλαμικής πολιτείας Ιρανικού τύπου
και ενός παγειωμένου  λαϊκού φονταμενταλισμού χωρίς καμιά εγγύηση για την ασφάλεια των μειονοτήτων.
Είναι αυτό που εξηγεί ο Αρχιεπίσκοπος Σμύρνης Mgr Rouggero Franceschini
στο τελευταίο φύλλο του περιοδικού «Oasis» (Ιουνιος 2007)
Το περιοδικό «Oasis» δημιουργήθηκε από τον καρδινάλιο Angelo Scola, Πατριαρχη της Βενετίας.
Το περιοδικό πραγματοποιεί την έκδοσή του χάρις σε μια επιστημονική ένωση
η οποία ιδιαιτέρως ενδιαφέρεται για τις μουσουλμανικές χώρες
και της  οποίας στόχος είναι η υποστήριξη των χριστιανικών μειονοτήτων σ’ αυτές τις χώρες,
αφήνοντας ανοικτό το διάλογο με το islam.

Ο αρχιεπίσκοπος της Σμύρνης καταγγέλλει τις εστίες βίας εντός της Τουρκικής κοινωνίας
και βεβαιώνει ότι πίσω από αυτές τις πράξεις βίας και δολοφονιών των χριστιανών στην Τουρκία
κρύπτεται « μια κουλτούρα φυλετι
κής έξαρσης και μια υπολανθάνουσα μορφή λαϊκισμου» κλπ. κλπ...

Το άρθρο είναι τεράστιο. Ο ενδιαφερόμενος για ολόκληρο το κείμενο μπορεί να το αναζητήσει στη διεύθυνση :

http://www.zenit.org/article-15786?l=french

Επίσης τεράστια ξένη αρθογραφία στο Google “fundamentalism Turque”

 

Ο Ελληνικός Φονταμενταλισμός

Η Εκκλησία των Ελλήνων στο θρήσκευμα είναι όργανο πνευματικού πολέμου.
Στέκεται στην πρώτη γραμμή μάχης κατά των μισελληνικών αιρέσεων. Δεν δικάζει τον εχθρό.
Τον εξοντώνει. Δεν διεξάγει πόλεμο κατά ατόμων. Εξολοθρεύει ομαδικώς τις αντεθνικές δοξασίες.
Δεν ψάχνει για στοιχεία που να αποδεικνύουν αξιόποινες πράξεις ατόμων.
Η πρώτη ερώτηση που κάνουμε είναι: Λατρεύεις τους Πατρώους Θεούς;
Η απάντηση θα καθορίσει την μοίρα του κατηγορουμένου. Αυτή είναι η ουσία του εμπόλεμου Ελληνισμού.

Ο Έλλην σκληρός απέναντι στον εαυτό του, πρέπει να είναι σκληρός απέναντι στον εχθρό.
Όλα τα μαλθακά συναισθήματα φιλίας, ανοχής, αγάπης πρέπει να καταπνιγούν.
Μόνο μία σκέψη, έναν σκοπό έχει στο μυαλό του ο Έλλην Πολεμιστής:
Αμείλικτη εξόντωση των εχθρών του Έθνους και του Ελληνισμού.

Για τον Έλληνα υπάρχει μία μόνο ευχαρίστηση:
Η ολοκληρωτική νίκη στον Ιερό Εθνικό Απελευθερωτικό Αγώνα.
Με ψυχρή λογική, μακιαβελλική ηθική και ακούραστη καταδίωξη του στόχου,
ο Έλλην Πολεμιστής πρέπει να είναι έτοιμος να πεθάνει και να εξολοθρεύσει
οτιδήποτε στέκει εμπόδιο στο δρόμο για την παγκόσμια κυριαρχία του Ελληνισμού.

Πηγή : http://www.hellenicreligion.gr/doc/politistikasunora.htm
 

Οι δραστηριότητες ορισμένων ιεραρχών αλλά οι απροκάλυπτα διατυπούμενες απόψεις
μέσω του τύπου του ραδιόφωνου και της τηλεόρασης, γνωστού
φονταμενταλιστικού κόμματος, δικαιολογούν τις παραπάνω απόψεις, συναφείς άλλωστε
προς αυτές του κ.
Handigton στο " Culturs War".
Αξίζει εδώ να αναφερθεί η χαρακτηριστική αποστροφή της Προέδρου των
Γαλλικών Πανεπιστημίων κυρίας Ελένης Γλύκαντζη Αρβελέρ,
σε σχετική ερώτηση της δημοσιογράφου
Λιάνας Κανέλλη για τον Handigton :
(Μεταφέρω κατά λέξη το διάλογο:)
Αρβελέρ: - Τίνος εστί το ανθρωπίζειν :

Αρβελέρ: -
 Τίνος εστί το ανθρωπίζειν
;
Δημοσιογράφος:- Μα το Ελληνίζειν ως ανθρωπίζειν. Γιατί ο Hantigton...
Αρβελέρ:-Άστον αυτόν.
Δημοσιογράφος:- Θέλω να μιλήσουμε γι' αυτόν.
-Αρβελέρ: -
Αφού θέλεις να μιλήσουμε και για τους βλάκες, θα μιλήσουμε...!

Πηγή: 
http://www.antibaro.gr/society/arveler_kanellh.htm


 ***
Ως τόσο η επίσημη Ελληνική εξωτερική πολιτική τα τελευταία χρόνια, όλων των Κυβερνήσεων
αντιμετωπίζει με σοβαρότητα τις εξελίξεις.
Η εμμονή της Χώρας μας στην ένταξη της Τουρκίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ίσως
αποτελέσει την απαρχή μιας νέας εποχής όπου το Ελληνικό Πνεύμα
θα κατακτήσει, προς όφελος και των δύο λαών, τη Νέα Ρώμη.
Ουτοπία
; 

11 Μαρτίου : Επιστροφή στην Πατρίδα

Ως συντάκτης της σελίδας αυτής εκφράζω τις προσωπικές μου εντυπώσεις
και απόψεις και δεν διεκδικώ το αλάθητο !.
.
Μίλτος Αδαμόπουλος

Εάν θέλετε να γράψετε στο Βιβλίο Επισκεπτώνπατείστε εδώ

Home